Spitsbergen: śladami polskich stacji polarnych - Hornsund, Calypsobyen, Petuniabukta, Kaffioyra.

Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
• Wyjątkowa wycieczka do aż trzech (!) polskich stacji polarnych
• Wizyta w Ny-Alesund, osadzie Amundsena i kapitana Nobile
• Zwiędzanie lodowców i piesze spacery przez arktyczną tundrę
• Pełne wyżywienie zapewnione

Ta wyjątkowa wyprawa na Spitsbergen zaprowadzi nas do kultowych miejsc, jednych z najważniejszych dla polskiego środowiska naukowego - do Polskich Stacji Polarnych Horsund, Calypsobyen, Petuniabukta i Kaffioyra. Stacje polarne, choć oddalone o setki kilometrów od Polski, są nieodłączną częścią współczesnej historii kraju. Przez dziesiątki lat stacje gościły naszych najlepszych naukowców z różnych dziedzin nauki i ośrodków naukowych. Choć dotarcie do stacji jest trudne, wyprawa ich śladami z nami jest oczywiście możliwa! Naszą wyprawę dedykujemy każdemu (nie tylko żeglarzom, naukowcom czy polarnikom), kto choć przez chwilę chce zobaczyć codzienne życie polskich stacji badawczych oraz ich przepięknych okolic.

Nie będzie to jednak nasz jedyny cel! Podczas wyprawy zobaczymy i tundrę i lodowce. Spotkamy się twarzą w twarz z najosobliwszymi stworzeniami naszej planety: morsami i zabawnymi fokami. A jeśli dopisze nam szczęście zobaczymy też wieloryby i białe niedźwiedzie (niegwarantowane). Odwiedzimy arktyczne osady, miejsca związane z pierwszymi odkrywcami takie jak punkt, z którego kapitan Nobile wyruszył na Biegun Północny swoim Zeppelinem (w przedłużonej wersji wyjazdu) i znacznie więcej. Dlatego spełnij swoje marzenia i popłyń z nami wzdłuż zachodniego wybrzeża arktycznego Spitsbergenu!

Naszym głównym środkiem lokomocji będzie jacht, którym przemierzymy część archipelagu Spitsbergen, znanego ze swoich monumentalnych lodowców wpadających do morza. To właśnie dzięki własnej łodzi i profesjonalnej załodze dostaniemy się do miejsc niedostępnych dla przeciętnego turysty.

Ale jak to już na jachcie bywa, częścią wycieczki będą też wachty. To są niezapomniane chwile! Oko w oko z arktyczną przestrzenią, ten czas, kiedy w mroźną i słoneczną pogodę stoisz na zewnątrz i obserwujesz otoczenie. Wypatrujesz lodowców, białych niedźwiedzi, wielorybów i kolonii morsów. To najpiękniejsze momenty rejsu, podczas których stajesz się żeglarzem i odkrywasz na nowo piękno otoczenia i nieznany świat.

Niemniej, mimo poruszania się jachtem, nasza wyprawa to nie będzie typowy rejs. Nasza łajba będzie przede wszystkim pływającą bazą – środkiem transportu, którym będziemy podróżować, na którym będziemy mieszkać, gdzie będziemy jeść, i z którego będziemy wysiadać na eksplorację okolicy.

Arktyczny dzień będzie naszym wielkim sprzymierzeńcem w wycieczkach po Spitsbergenie. Dzięki temu, że dzień trwa całą dobę, będzie czas na piesze spacery (którym nie zagrozi zmrok, a więc szybki powrót do bazy) po okolicznych szczytach, z których rozpościera się zapierający dech w piersiach widok na wystające z wody lodowe szpikulce, od których archipelag wziął swoją nazwę.

Zapisz się do naszego NEWSLETTERA, a informacje o terminach, nowościach i promocjach otrzymasz jako pierwszy! Ciekawostek podróżniczych szukaj też na naszych profilach INSTAGRAM i FB!

newsletter instagram facebook


Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl

PROGRAM REJSU:

PROGRAM KRÓTSZY - 9 dni
______________________________

Dzień 1-2
Przelot na Spitsbergen, zakwaterowanie w pokojach. Drugiego dnia zwiedzanie arktycznej stolicy Spitsbergen – Longyearbyen. Odwiedzimy muzeum Arktyki, miejscowy kościół, supermarket i też skorzystamy z najbardziej wysuniętego bankomatu na północ na świecie :) Ciekawy dzień pełny zwiedzania zakończymy w arktycznym pubie „Na samom kraju świata” przerobionego ze starej rosyjskiej traperskiej drewnianej hytty.

Dzień 3-4
Te dwa dni spędzimy w drodze na południe do najbardziej wysuniętego na południe fiordu Hornsund, gdzie odwiedzimy polską stację polarną PAN i jej przepiękne okolice. Opowiemy historie z czasów stanu wojennego i zwiedzimy ciekawe miejsca.

Dzień 5-6
Ponownie wracamy na północ. Po drodze odwiedzimy następną stację polarną: Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Calypsobyen, gdzie jedni z najbardziej sympatycznych naukowców w całej Arktyce zaznajomią nas z ich badaniami. Jeżeli czas pozwoli zatrzymamy się też w Isfjord Radio, norweskiej stacji radiowej przerobionej w luksusową restaurację.

Dzień 7-8
Czeka nas wizyta w polskiej stacji polarnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niedaleko miasta Piramida, które też odwiedzimy. Miasto-widmo, opuszczone w 1998 r., pozostało do dziś w prawie niezmienionej postaci. Wycieczka po nim pozwoli nam powrócić do czasów ZSSR i zobaczyć, jak miało wyglądać sowieckie miasto-ideał. Nierealny ekonomicznie do utrzymania raj na ziemi. Powrót do Longyearbyen.

*(Uwaga: w razie niekorzystnej pogody na morzu ten punkt programu może być skrócony lub zupełnie wykreślony z programu wyjazdu.

Dzień 9
Powrót do Polski.

PROGRAM DŁUŻSZY - (11 dni)
__________________________________

Dzień 1
Przelot na Spitsbergen do stolicy Longyearbyen, zakup prowiantu, zakwaterowanie, wstępne szkolenie, rozpoczęcie wyprawy.

Dzień 3-4
Te dwa dni spędzimy w drodze na południe do najbardziej wysuniętego na południe fiordu Hornsund, gdzie odwiedzimy polską stację polarną PAN i jej przepiękne okolice. Opowiemy historie z czasów stanu wojennego i zwiedzimy ciekawe miejsca.

Dzień 5-6
Ponownie wracamy na północ. Po drodze odwiedzimy następną stację polarną: Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Calypsobyen, gdzie jedni z najbardziej sympatycznych naukowców w całej Arktyce zaznajomią nas z ich badaniami. Kontynuujemy podróż dalej na północ.

Dzień 7-8
Popłyniemy wzdłuż wyspy Księcia Karola niedaleko kolonii morsów w Pollepynten wciąż dalej i dalej na północ. Wizyta w najbardziej wysuniętej na północ zamieszkałej osadzie, centrum badawczym Ny Ålesund i wycieczka do starej kopalni marmuru "London" i w stronę lodowca.

Dzień 9-10
Powrót do Longyearbyen. Po drodze wizyta w polskiej stacji polarnej Kaffioyra Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Wpłynięcie do Isfjordu. W razie czasu możliwość zatrzymania się w rosyjskiej osadzie górniczej Barentsburg.

Dzień 11
Powrót do Polski

Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl

ZAPEWNIAMY W CENIE WYCIECZKI:

Bilet lotniczy w dwie strony z bagażem rejestrowanym 20 kg/os.

Wynajem jachtu z polskojęzyczną załogą i miejsca w kajucie

1–2x nocleg na Spitsbergenie ze śniadaniem (według terminu)

Przewodnika wyposażonego w broń na wypadek spotkania z białym niedźwiedziem

Podczas rejsu wyżywienie 2-3x dziennie

Mapy i pakiety informacyjne

Ubezpieczenie łodzi, akcji ratunkowej, zdrowotne oraz od upadku biura podróży

Ubezpieczenie bagażu do 200 Euro

Paliwo i opłaty portowe

2x transfer na Spitsbergenie

Gwarancję ubezpieczeniową biura podróży

• Obowiązkową opłatą na państwowy Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) za każdą osobę

UWAGA:
Od uczestników wymaga się dobrego stanu zdrowia, zdolności uczestnictwa w wachtach (co najmniej raz na dwa dni) i odporności na warunki życia na jachcie (jest prysznic z ciepłą wodą, ale jego użycie będzie bardzo ograniczone).

CHOROBA MORSKA:
Mimo że będziemy pływać w większości między fiordami, blisko wybrzeża Spitsbergen, u niektórych uczestników może wystąpić choroba morska. Mija ona jednak najpóźniej po dwóch dobach.

PRZELOT:
Przelot grupy organizujemy my. Każdy uczestnik ma do dyspozycji 20 kg bagażu plus bagaż podręczny i zgadza się z tym, że przewiezie jedną 20–kilową torbę z jedzeniem (nie musi nic dopłacać). W przypadku zapotrzebowania każdy może dokupić wcześniej dodatkowe kilogramy.

UBEZPIECZENIE:
Ubezpieczenie wystarczy na cały rejs (dokładną umowę prześlemy po zgłoszeniu się mailowo). Każdy jednak może się ubezpieczyć od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej oraz od tzw. chorób przewlekłych, które nie są w cenie.

TELEFON SATELITARNY:
Podczas rejsu będziemy mieć do dyspozycji telefon satelitarny, na który można otrzymywać za darmo smsy od bliskich przez internet. Wszelkie telefony z tel. satelitarnego będą płatne według cennika Iridium.

WYŻYWIENIE:
Posiłki 3 razy dziennie (śniadanie, obiad, kolacja) będzie przygotowywał kucharz z pomocą uczestników.

ALKOHOL:
Z powodu specyfiki wyprawy surowo zabrania się wnosić na pokład jakikolwiek alkohol. W naszym minibarze podczas rejsu będzie można kupić symboliczne ilości alkoholu dla potrzeb dezynfekcji a także w celu symbolicznego toastu przy osiągnięciu obranego celu (wyłącznie po rejsie, na lądzie).

ZAKWATEROWANIE:
W dwuosobowych kajutach: 4 kajuty dwuosobowe oraz 2 piętrowe łóżka jednoosobowe w jednej kajucie. W przypadku zgłoszenia pojedynczego klienta przydzielone zostanie miejsce w kajucie z innym uczestnikiem. Wachty będą zaplanowane tak, aby każdy miał czas na niezakłócony odpoczynek.

POGODA:
Klimat jest surowy, północny. Zwykle na fiordach temperatura wynosi ok. 2-7°C, przy lodowcach i na otwartym morzu około 0°C. Dzień polarny, słońce nie zachodzi i świeci także w nocy. Na morzu może wiać silny wiatr, aczkolwiek w większości będziemy poruszać się w fiordach i przybrzeżnych wodach.

DANE TECHNICZNE JACHTU:
• Długość całkowita: 14,9 m
• Długość kadłuba: 14,28 m
• Szerokość: 3,99 m
• Zanurzenie: 2,18 m
• Silnik: 85HP Nannie 2014 r.
• Zbiornik wody: 650 lt
• Zbiornik Paliwa 825 lt + 400 lt
• Liczba kabin: 5
• Liczba wc: 2
• Waga: 19000 kg
• Pow. żagli: 111 m2

INNE:
• Rejsu nie da się przesunąć, a program dni może być dostosowany do aktualnej sytuacji meteorologicznej. Większość miejsc, które chcemy odwiedzić, będzie jednak zachowana, zmieni się ewentualnie kolejność.
• Zapoznaj się z zasadami, jak zapisać się na wycieczkę oraz z ogólnymi warunkami uczestnictwa w wycieczce.
• Organizatorem jest biuro podróży Barents.pl, którego właścicielem jest Roman Staněk. Barents.pl należy do czołówki renomowanych profesjonalistów organizujących wyjazdy do Arktyki.

Załoga rejsu lipiec 2016 r. :-) Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Barentsburg. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Roman Stanek, Barents.pl
Foka. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Kry. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Spacer po krze. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Ocean Arktyczny. Morze Grenlandzkie. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Ocean Arktyczny. Morze Grenlandzkie. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Morsy. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Ocean Arktyczny. Morze Grenlandzkie. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Lodowce. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Lodowce przełamujące się do morza. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Lodowce widziane z pokładu statku. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Rejs w chmurach. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl
Nocna wachta. Stacja polarna Hornsund i Polskie ślady na Spitsbergenie © Tadeusz Kasprzycki 2016, Barents.pl

ZOBACZ TEŻ INNE PROPOZYCJE NASZYCH CIEKAWYCH WYJAZDÓW

Wycieczka na Spitsbergen z autorką książki Białe Iloną Wiśniewską
SPITSBERGEN
HIT SEZONU!
Spitsbergen – Trekking Przez Tundrę w Arktyce © Roman Stanek 2011
ARKTYKA
NOWY TERMIN!

Spitsbergen: Arktyczny Trekking Tundrą

20-31.07. | 8-17.08.2018
Spitsbergen - Na Krańcu Północy. Wycieczka z Biurem Podróży Barents.pl ©Roman Stanek Barents.pl
ARKTYKA

Spitsbergen: na Krańcu Północy

1-7.08. | 4-10.09.2018